عصر جهرم

آخرین خبرها و تحولات جهرم

عصر جهرم

آخرین خبرها و تحولات جهرم

برای نشان دادن زیبایی های جهرم
برای از یاد نبردن فرهنگ غنی جهرم
تلگرام و اینستاگرام
asrejahrom@

طبقه بندی موضوعی

برگزاری جلسه سلامت اداری در جهرم

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶ ب.ظ

   asrejahrom 

جلسه سلامت اداری در سالن علامه امینی (ره) با حضورکمالی ، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس  وجمعی از کارشناسان ومدیران مقاطع مختلف تحصیلی جهرم برگزار گردید.
به گزارش عصر جهرم به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش جهرم، عبد اله نورزاد معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش جهرم در جمع مدیران مقاطع مختلف تحصیلی اظهار نمود: اگر می خواهیم رهبری آموزشی موفقی در مدارس داشته باشیم یکی از ملزومات آن شناخت قوانین و و اجرای صحیح مقررات می باشدکه باید در همه شرایط مر قانون اجرا گردد.
 وی در ادامه ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه ایجاد وحدت رویه در امور اجرایی مدارس است افزود :با توجه به کمبود های رفاهی شهرستان جهرم لزوم استفاده بهینه از امکانات موجود و حضور خیرین در این عرصه می تواند مثمر ثمر باشد.
محمدی بازرس ارتقای نظام سلامت اداری اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه تصریح نمود : سلامت اداری نقطه مقابل فساد اداری است که هدف آن انجام وظایف شغلی کارمندان دولت بر اساس شرح وظایف است که در آن پویایی ، رشد و حرکت به سمت جلو نیز دیده شده است.
سخنران جلسه ضمن تبیین اصطلاح بیماری اداری  افزود :این اصطلاح نقطه ما بین سلامت اداری و فساد اداری است که با وجود اینکه بسیاری از کارمندان دولت بر اساس شرح وظایف ، مطلوب عمل می نمایند اما چون در حوزه کاری خود از رشد و بالندگی خوبی برخوردار نیستند دچار بیماری اداری می شوند.
وی افزود : برای ایجاد سلامت اداری در محل کار باید 6 گام برداشته شود. 1- انتخاب افراد متعهد و متخصص 2- آموزش مداوم ضمن خدمت3- نظارت4- حاکمیت قانون بر دستگاههااجرائی 5- شفافیت قوانین 6- شناسایی گلوگاههای فساد و برخورد با متخلفین
وی در ادامه از لزوم نصب منشور اخلاقی در مدارس گفت و تاکید نمود شرح وظایف شغلی و آیین نامه های اجرائی،مالی و انضباطی در تمامی مدارس میبایست وجود داشته باشد و حد اقل سالی یک بار توسط کادر مدارس مطالعه و مرور گردد.
ایشان در ادامه افزودند: تمامی تصمیماتی که در مدرسه گرفته می شود می بایست در شورای مدرسه که متشکل از مدیر،معاونین آموزشی و پرورشی،نماینده معلمان ،نماینده انجمن اولیا و مربیان و نماینده شورای دانش آموزی است تصویب گردد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی