عصر جهرم

آخرین خبرها و تحولات جهرم

عصر جهرم

آخرین خبرها و تحولات جهرم

برای نشان دادن زیبایی های جهرم
برای از یاد نبردن فرهنگ غنی جهرم
تلگرام و اینستاگرام
asrejahrom@

طبقه بندی موضوعی

بهار به خاوران رسید+عکس

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۴۳ ب.ظ

 asrejahrom        asrejahrom 

این روزها بهار در شهر زیبای خاوران خودنمایی می کند، وجود درختان بادام و دیگر سیاه درخت ها با شکوفه های فراوان در کنار درختان گرمسیری همچون نخل جلوه خاصی به این شهر داده است.

به گزارش عصر جهرم به نقل از خاوران آنلاین، شهر خاوران به دلیل کوهستانی بودن از آب و هوای مطبوعی برخوردار است که موجب شده اکثر درختان سردسیری و گرمسیری در کنار هم رویش یابد. یکی از جاذبه‌های گردشگری آن منطقه، وجود باغ‌های انبوه مرکبات و نخلستان‌ها است که جلوه منحصربه‌فردی به خاوران بخشیده‌است.

این شهر دارای قنات‌هایی است که در واقع منابع اصلی آبیاری باغ‌های این شهر به شمار می‌روند. یکی از مهم‌ترین این قناتها، قنات شیخ‌احمدی است که تبدیل به تفریحگاه ومنطقه گردشگری شده‌است. از دیگر چشمه سارهای این شهر می‌توان به چشمه مخستان ، چشمه قم آباد، چشمه منصورآباد، چشمه مجدآباد نیز اشاره کرد.

شهر خاوَران از توابع شهرستان جهرم و در 120 کیلومتری شیراز، 35 کیلومتری سروستان و 60 کیلومتری جهرم واقع شده‌است. تا سال 1361 نام این شهر خانکهدان بوده‌است.

از مدارک، سنگ نوشته‌ها و نقل قول‌ها اینطوری روایت شده که این شهر دارای سابقه طولانی است و حدود یک هزار سال از قدمت آن تا کنون به تایید رسیده‌است. از آثار تاریخی این منطقه می‌توان امامزاده محمد را نام برد، از آسیاب‌ها و مساجد قدیمی که هنوز به چشم می‌خورد نام برد که نشانگر قدمت طولانی این خطّه می‌باشد. مرقد مبارک امامزاده محمد، در سمت شمالی خاوران، میان نخلستانهای انبوه می‌باشد، که خوشبختانه ساختمان و گنبد آن در چند سال گذشته بازسازی شده‌است.

این روزها بهار در شهر زیبای خاوران خودنمایی می کند، وجود درختان بادام و دیگر سیاه درخت ها با شکوفه های فراوان در کنار درختان گرمسیری همچون نخل جلوه خاصی به این شهر داده است.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی